6.B

Úkoly na tento týden - příslovce a přídavná jména:

1. V 6.lekci B máme tvoření příslovcí. Většina se tvoří z příd. jména příponou -ly. U některých je změna ve spellingu /jak to napíšeš/ a některá jsou nepravidelná. Vše je shrnuto v pracovním sešitě na str. 74  "Adjectives and adverbs" - napište si poznámky do školního sešitu. Pozor na slovesa smyslového vnímání look, hear, smell, feel, see, taste and touch - po kterých se používá přídavné jméno! Např. Ta žena vypadá dobře. - The girl looks good. V PS udělejte cvičení 58/1 a 2 a pošlete mi je.

2. V tomto testu si procvičte tvoření příslovcí a také použití příd. jmen a příslovcí ve větách. Test mi také pošlete.

Úkoly na příští týden - příslovce a nová gramatika - opisný tvar slovesa must:

3. V učebnici na str. 64-65 si přečtěte text a vypracujte cvičení 65/4 a v PS cvič. 59/3 a 4 - vše mi pošlete.

4. Do školního sešitu si napište poznámky "Opisný tvar slovesa must". Have to také znamená muset. Použití: Musím jít do školy - I have to go to school. Petr musí jít do školy - Peter has to /pozor na 3.os. č.j.!/ go to school. Zápor: I don´t have to go ... /Nemusím jít/ He doesn´t have to go ... /On nemusí jít/ - sloveso se používá jako v přítomném prostém čase. Otázka: Do you have to go ...? Does he have to go ...? Krátká odpověď: Yes, I do. /No, I don´t.   Yes, he does. / No, he doesn´t. V PS vypracujte cvič. 60/1 a 2 a pošlete mi je.

5. Have to si můžete procvičit také v tomto prac. listu:  https://www.liveworksheets.com/yt33274sz Přeji hezký víkend!

Příští týden si připomeneme nabídky - "suggestions":

6. Napište si tento nadpis do školního sešitu a k tomu poznámky: možnosti návrhů - jak říci např. Pojďme si zaplavat. - máme 4 možnosti: 1. Shall we go swimming? 2. Why don´t we go swimming? 3. Let´s go swimming. 4. How /What/ about going swimming? Souhlasím: Ok, that´s a good idea. Nebo I´d love to. Nepřijmu: I´m sorry, I can´t. Nebo I´m sorry, i´m busy. /Nemůžu, jsem zaneprázdněný./ V učebnici vypracujte cvičení 69/4 - navrhněte činnost podle obrázků a buď návrh přijmete nebo ne.

7. V pracovním sešitě vypracujte cvičení 62/1 a 63/3. Vše mi pošlete. Mějte se hezky.


2.Zopakuj si minulý čas /tvary sloves najdeš v pracovním sešitě str. 80/.

3.Vypracuj cvičení 2.ab v pracovním sešitě str. 44,45 /doplň výrazy v rámečcích do textu, přelož a seřaď obrázky/.

4.Zopakuj si použití členů a neurčitých zájmen - do cvičného sešitu vypracuj cvičení 3 a 4 na str. 51 v učebnici.

5.Zopakuj si určování množství a přelož do cvičného sešitu:

sposta sněhu, příliš mnoho jídla, 5 zpráv /musíš počítat na kusy - pieces/, 3 plechovky fazolí, trochu mouky, hodně úloh, několik přátel, hodně fazolí a málo těstovin /pasta/, 2 lžíce polévky, kilo brambor, dost věcí


Přeji hezké velikonoce všem pilným angličtinářům, od některých ještě nemám zprávy, zkuste se mi ozvat, pokud máte možnost. Posílám jen krátký překlad /jde o novou látku - stupňování přídavných jmen, tak mi pošlete, abych věděla, jestli jste pochopili - díky/:

16. delší řeka, hlubší moře, nejzajímavější město, nejsušší oblast, krásnější země, lepší člověk, nejteplejší místo, nejvzdálenější kontinent / Tato ulice je tak široká jako tamta ulice. / Amy je vyšší než Petra. / Která hora je nejvyšší na světě?

17. Velikonoční slovní zásoba /můžeš také poslat/ - najdi správné dvojice:

1. a plaited ossier stick 2. whip/lash 3. caroller 4. church 5. Easter bunny 6. Easter stuffing 7. a lambkin 8. fast 9. decorated Easter eggs 10. hot cross bun - a/ kraslice b/ bochánek c/ půst d/ šupat e/ pomlázka f/ velikonoční nádivka g/ velikonoční zajíček h/ beránek i/ koledník j/ kostel

Pukud si budete chtít prověřit svoje znalosti v testech, můžete se podívat na www.alfbook.cz pod heslo univerzální kód školy napíšete ucimesedoma, nemusíte se ragistrovat jako žák. Vyberete si test podle zájmu, vyplníte a výsledek uvidíte pouze vy, nikam se to neukládá! Můžete mi napsat, který test jste zkusili a kolik procent získali /jen jako informaci, žádná známka z toho nebude/! Mějte se fajn a příští týden se zase ozvu!


Chválím všechny moje angličtináře, kteří mi posílají vypracovaná cvičení a zde je něco na příští týden. V další části 5.lekce nás čeká téma oblečení, takže se mu budeme trochu věnovat:


18. Popiš oblečení a doplňky na obrázku a napiš, kam je vhodné tento model nosit. Pak vytvoř svůj návrh oblečení na vybranou příležitost /třeba na lyže/ a popiš ho. Oba úkoly mi pošli!

19. Nauč se slovíčka 5.C. Do školního sešitu si napiš nadpis Clothes a vypiš si příklady druhů oblečení pro jednotlivé části těla - např. Head: cap, hat, helmet, ... Dále opiš tyto věty a doplň je názvy oblečení nebo doplňků: 1. I like wearing ...   2. I often wear ...   3. I always wear ... to school.   4. I hate wearing ...   5. I never wear ...   Také prosím poslat!

Budu se těšit na odpovědi a přeji hezký příští týden!!!



 Chválím všechny pilné šesťáky, hlavně Natálku, která mi jediná poslala úžasný obrázek s návrhem oblečení, tak se ostatní polepšete!

20. Minulý týden jste se doufám naučili slova z tématu oblečení, takže teď to trochu procvičíme. Samozřejmě nezapomeneme ani na stupňování příslovcí. V učebnici na str. 56 si přečtěte článek a pošlete mi odpovědi na tyto otázky: 1. Why are they in the shop? 2. What clothes does Mickey try on? 3. What does he finally choose? 4. Why is the shop assistant angry at the end?

21. Pošlete mi cvičení v učebnici 57/4 - co je pro vás nejlepší a nejhorší?

22. V pracovním sešitě udělejte následující cvičení, která mi opět pošlete ke kontrole: 48/2 - tvořte věty s 3.stupněm příd. jmen, 50/1 - doplňujte výrazy lepší, nejlepší, horší a nejhorší, 50/2 - popište oblečení, 50/3 - vyber jednotné nebo množné číslo a 51/4 - zopakuj si fráze z tématu "in the shop" a doplň uvedené výrazy na správná místa k obrázkům. Připravuj si podobný rozhovor, můžeš se spojit se spolužákem a můžete tvořit společně!

Have a nice week and work hard!!!

Ahoj všichni, poslední úkol 5.lekce je projít si reálie USA.

23. Napiš si poznámky do školního sešitu:

The USA

It´s in North America. The neighbours are Canada and Mexico. The capital is Washington, the head is the president - Donald Trump who lives in the White House. The biggest towns are New York, Los Angeles, Chicago, San Francisco, Miami, Atlanta, etc. There are 50 stars /states/ and 13 stripes on the flag. The highest mountain is Mt. Mc Kinley in Alaska, the most important rivers are the Mississippi, the Missouri and the Colorado. There are 5 Great Lakes and Niagara Falls on the borders with Canada, many National Parks - eg. Yellowstone, Yosemite, Grand Canyon etc. A typical American family has a house, a garden, a car. People are interested in charity, have many hobbies, pay dollars, eat hamburgers and drink cola. Favourite sports are American football, basketball, baseball, hockey and golf.

24. Vypracuj kvíz o USA /viz. níže/, odpovědi mi pošli.

25. V učebnici str. 78 si přečti text o USA, napiš mi odpovědi na tyto otázky: 1. How many time zones are there in the USA?  2. What´s the largest city in the USA?  3. Where is the White House?  4. Where is Hollywood?  5. Who is the north neighbour of the USA?  6. When did the USA get their independence from Britain? Ještě mi napište, jaké místo ve Spojených státech byste chtěli navštívit a proč - samozřejmě "in English"!  I wish you a good last month of this school year!

Blíží se další prodloužený víkend, takže už posílám nové úkoly, které můžete samozřejmě vypracovat až po neděli. Dokončujeme 5.lekci, naučte se prosím poslední slovíčka 5.D.

26. Přeložte tyto výrazy a věty, řešení mi pošlete: módní soutěž, nejlépe oblečená modelka, 3 páry bot, příliš velké kalhoty. Nezkoušej to. Jsou tam hory a údolí. Jak daleko je ta jeskyně? Jakou velikost byste chtěl?

27. V prac. sešitě vypracuj tato cvičení: 52/1 - stačí mi miserable, happy, fast, good, large, thin, far a bad, 52/2 - přiřaď k sobě protiklady, 53/3 - stačí mi 5 vět, pokud nebudete stíhat celé a 52/3 - stačí mi věty 4, 5, 6, 8 a 10. Cvičení pošlete.

28. V této lekci jsme se učili o Velké Británii a USA, ale také bych se ráda vrátila k naší zemi. Zkuste mi poslat krátký projekt o ČR - např. mapu s vyznačenými pamětihodnostmi, někt. městy a pod. nebo mi napište, co je pro nás typické - např. Plzeň is famous for beer. Czech  love football atd. Stačí jen krátce, nic neopisujte z internetu, použijte vlastní větičky, prosím!!!

Mějte se krásně, užijte pěkné počasí o víkendu a příští týden se budu těšit na další úkoly od vás!

34. Zde je ještě další test na procvičení /můžete mi také poslat/. Přeji pěkný víkend.

Sem patří váš dlouhý nadpis

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit.

Quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur adipisci velit sed quia non numquam eius.

Sem patří váš dlouhý nadpis

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Ullam corporis suscipit laboriosam nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky