8.b



1. Úkoly na tento týden - způsobová slovesa. Zopakujte si je v loňském školním sešitě. Pukud ho někdo ztratil, podívá se do pracovního sešitu str. 77 -80, kde máte shrnutí včetně opisných tvarů. V učebnici str. 30 si přečtěte text o projektu pro TV - jaký byl život v domě z roku 1900. Udělejte cvič. 31/3c v učebnici a 22/1,2,3 v PS a vše mi pošlete.


2. Pro milovníky interaktivních pracovních listů je zde ještě tento test: https://www.liveworksheets.com/cm355id  Zde máte navíc ještě sloveso may, které vyjadřuje dovolení nebo možnost, jeho další tvar might /možnost, ale menší pravděpodobnost/ a také jeho opisný tvar - be allowed to. Takže můžete vše procvičit.

3. Úkoly na příští týden: Přeložte věty se způsobovými slovesy a překlad mi pošlete. 1.Nemusela psát domácí úkol. 2.Mohli přijít. 3.Možná půjdu do kina. 4.Měla by ses učit. 5.Budou moci mít ten večírek. 6.Smím si to vzít? 7.Nesmí kořit. 8.Budete muset jít nakoupit.

4. Materials - napište si poznámky do školního sešitu. Opište si druhy materiálů z učebnice str. 33 - tabulka ve cvičení 1a a opište si celé cvičení 1b - jak se tvoří složené výrazy - zde zlatý prsten a papírové talíře. Pozor na výjimky - dřevěný a vlněný! Materiály si můžete najít v osmisměrce v PS 25/1. Přeji hezký víkend!

Téma pro příští týden je: "everyday things" - věci denní potřeby.

5. V učebnici na str. 33 udělej cvičení 2 - přiřaď věci k obrázkům a vyber jednu jinou věc, kterou denně používáš a krátce ji popiš.

6. V pracovním sešitě vypracuj cvičení 25/2 a 25/3 - ve větách se použijí 2 podstatná jména, z nichž to první funguje jako přídavné jméno: př. It´s a leather jacket - To je kožená bunda.

7. Můžete si udělat ještě tento jednoduchý interaktivní pracovní list: https://www.liveworksheets.com/lj218259or

 Mějte se hezky.


Sem patří váš dlouhý nadpis

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Ullam corporis suscipit laboriosam nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur.

3. Vypracuj cvič. 1 a 2 v pracovní sešitě str. 12 a cvič. 3 a 4 na str. 13.

20. Zde jsou texty o oblečení. Přečti a přelož text o historii populárních kalhot a bot. Odpověz na tučně vytštěné otázky /na obr. vlevo je jich 8 a vpravo 4/. Odpovědi opět pošli! Přeji hodně úspěchů v učení!!!

Týden za námi, jsem tu s dalšími úkoly. Chválím všechny, kteří mi průběžně posílají vypracovaná cvičení, někteří by to měli trochu vylepšit!

21. Dokončujeme 2.lekci, kde v sekci D máme "výrazy too a enough". Napište si prosím do školního sešitu tento nadpis a přidejte 2 vzorové věty: These trousers are too small. - Tyto kahoty jsou příliš malé. a These trousers aren´t big enough. - Tyto kalhoty nejsou dost velké. Obě věty mají stejný význam, takže jde o vyjádření stejného tvrzení dvěma způsoby. Tyto výrazy si procvič v prac. sešitě 16/3. Cvičení mi pošli k opravě a ještě přidej 16/1 /seřaď věty ve správném pořadí/ a 16/2 /vyber jednotné či množné číslo/.

22. Přečti si v učebnici na str. 22 článek "Teenage life" a pošli mi odpovědi na následující otázky: 1. When do school sport teams play their matches against each other?  2. Where can teenagers get money?  3. Why Liam doesn´t like to deliver in winter?  4. What can´t Fiona do in a hairdresser´s?  5. Where does Jason work? 

So have a nice week and don´t forget to learn English!!!

Chci poděkovat všem, kteří mi pravidelně posílají vypracované úkoly. Naopak někteří posílali na začátku a pak zase "usnuli na vavřínech" - měli byste to trochu vylepšit!!! Doufám, že jste se všichni naučili slovní zásobu 2. lekce, protože už se vrháme na tu další - třetí. Hned na začátku máme novou gramatiku - použití minulých časů. Prostý i průběhový čas už jsme probírali, takže si zopakujte jejich tvoření. /Pokud si něco nepamatujete, podívejte se do pracovního sešitu str. 76 - 77, kde máte shrnutí v kapitole 3 Living in the past./ V této lekci si procvičíte situace, ve kterých jeden či druhý čas použijete.

23. Do školního sešitu si napište poznámky "Použití minulých časů" - opište si kapitolu 3.9 v prac. sešitě str. 77. Přidejte si: Věta v minulém čase prostém vyjadřuje jednorázový děj, ne probíhající, často bývá uvozena slovem "When" nebo "Suddenly /najednou/". Např. She was walking along a street, when she saw that accident. /Šla po ulici, když uviděla tu  nehodu./ Suddenly. while she was reading, the ball flew past her head. /Zatímco četla, najednou jí prolétl míč kolem hlavy./ Minulý prostý čas se používá také v souvětí, kdy jednotlivé děje následují jeden za druhým. Např. He got up, washed myself, got dressed, had breakfast and went to school. /Vstal, umyl se , oblékl se, měl snídani a šel do školy./

24. Přečti si text "Iceman" v učebnici str. 26. Přelož si a najdi věty a souvětí v příslušných minulých časech. Můžeš zkusit cvičení 5a na str. 27 a řešení mi poslat /sloveso v závorce dej do minulého času - prostého nebo průběhového/.

25. Určitě si procvičte oba minulé časy v prac. sešitě: 18/1, 2, 3 a 4, 19/5. Můžete zkusit i 19/6, kde je opět použití obou časů. Cvičení, která budete chtít zkontrolovat, mi pošlete / v každém případě alespoň 19/6! /.

Have a nice weekend and last month of this school year!

Blíží se prodložený víkend, takže posílám práci na další týden trochu dříve. Ještě chci požádat ostatní, aby mi polali cvičení na použití minulých časů, protože jsem ho obdržela pouze od 3 lidí a bylo v něm dost chyb. Vždy je třeba si uvědomit, který děj v souvětí trvá delší dobu - průběhový čas a který kratší děj do něj vstupuje - prostý čas. V souvětí, kde jednotlivé děje jdou jeden za druhým v rychlém sledu, používáme všude prostý minulý čas!



26. Zde je ještě jedno cvičení na tuto novou gramatiku: Přečti si historii o bitvě u Hastings, v prvním cvičení spoj správné dvojice a doplň příslušná písmena do věty pod tím. Pak do vět v příběhu "A historical picture story" doplň slovesa v závorkách ve správném minulém čase /nezapomeň u průběhového času použít také sloveso být - was nebo were!/. Stránky jsou otočeny, začni tedy tou pravou a cvičení mi pošli!

27. Podívej se znovu na text "Iceman" v učebnici na str.26 a vypracuj cvičení 6 na str.27 - vytvoř otázky a odpověz na ně /podle textu zase použij jeden z minulých časů v otázce i odpovědi/ - cvičení mi opět pošli!

28. A nakonec jedno cvičení na slovíčka: v prac. sešitě udělej cvič. 7 na str. 19 a pošli mi skryté slovo! Mějte se krásně a pracujte!

29. Pokračujeme 3. lekcí B. Podívejte se také na slovní zásobu a v učebnici zkuste doplnit chybějící slova v textu "The letter" a k tomu mi ještě pošlete cvičení 29/2 - true or false. Textu se týká ještě cvičení v PS 20/1 a 2. Takže vypracujte a pošlete ke kontrole.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky